Jakkoli nás to mrzí, technické zádrhele se nevyhýbají žádným nakladatelům… (Nebo že by za tím stály temné síly?) Vydání nové knížky se kvůli zdržení v tiskárně odsouvá o dva týdny, tedy na začátek listopadu.
Chcete znát podrobnosti? Objevily se problémy při potahování desek – v namáhaném ohybu, hřbetní drážce, začala praskat barva. Naštěstí tenhle problém objevili pracovníci tiskárny včas, zarazili výrobu a hned jsme vymysleli náhradní řešení. Nemusíte se tedy bát, knížky budou krásné, jen to obnáší natisknout potahy znovu, a to chvíli trvá.
Dobrá zpráva je, že Dlouhá, temná, chmurná cesta vyjde v ponurých dnech Halloweenu, Dušiček a Día de Muertos. Počkáte si sice o něco déle – za to se moc omlouváme –, ale uznejte, načasování to není špatné!
Nesmírně nás těší, že jsme vám mohli přinést další povídky zdarma!
M. Rickert
Nikdy jsi tu nebyl
Tento zvláštní příběh poprvé vyšel roku 2006 v antologii Feeling Very Strange sestavené Jamesem Patrickem Kellym a Johnem Kesselem. Českého překladu se dočkal rok poté, když ho Martin Šust začlenil do antologie Trochu divné kusy 3. Do češtiny povídku převedl Milan Žáček.
My v Meduse máme M. Rickertovou velmi rádi (i práci Martina Šusta, když na to přijde – Trochu divné kusy byly vynikající antologie), a tak jsme se rozhodli povídku do světa vyslat ještě jednou. Přinášíme ji v revidovaném překladu, a co víc, nejen v textové podobě na našem webu, ale i jako audiopovídku!
K poslechu ji zpracovala společnost Binary Code a stejně jako „Sedmilháře“ Anyi Martinové ji čte Marie-Luisa Purkrábková.
Livia Llewellyn
Poslední čisté, jasné léto
Na youtubovém kanále Portal Binary Code si můžete přehrát také audioverzi povídky Livie Llewellyn „Poslední čisté, jasné léto“.Tento silný, ba až drtivý příběh poprvé vyšel roku 2014 v časopise Primeval – A Journal of the Uncanny. Rok nato ho Ellen Datlow otiskla v antologii The Monstrous. V překladu Romana Tilcera poprvé vyšel roku 2022 v časopise Pevnost a nyní je volně dostupný na webu Medusy.
Carrie Laben
Pohlednice od Natalie
„Pohlednice od Natalie“ Carrie Laben jsou taktéž skvělý text, jak dokládá mimo jiné fakt, že byl ověnčen Cenou Shirley Jackson a zařazen do výběrové ročenky temné fantasy a hororu editorky Pauly Guran. Poprvé povídka vyšla roku 2016 v časopise The Dark. K domácímu publiku doputovala o rok později v překladu Jitky Cardové v časopise XB-1. My ji teď publikujeme v revidovaném překladu na našem webu, ale i v audioverzi na youtubovém kanále Portal Binary Code.
Joseph S. Pulver sr.
Vyrývání
U příležitosti blížícího se vydání naší novinkyod Joea Pulvera přinášíme povídku, která je s ní svým způsobem spřízněná, protože taky vypráví o jedné dlouhé, temné, chmurné cestě… Původně tento výrazný text vyšel v překladu Milana Žáčka v antologii S. T. JoshihoČerná křídla Cthulhu. My vám ho nyní přinášíme ve vyšperkovaném znění, jak už je u nás zvykem, na našem webu i v audioverzi z dílny Binary Code. Tísnivou jízdu do černého srdce noci si tak můžete užít v podání Tomáše Weissera.
Vydání naší další knihy už je za dveřmi! Je to čas, kdy nakladatel nejvíc potřebuje naplněnou pokladničku, a tak jsme se rozhodli přijít s akcí, jakou jsme ještě nedělali: 2 + 1 zdarma.
Čím se liší od našeho oblíbeného balíčku „3 × Medusa“? Nemusíte si koupit po kusu od každé naší knihy, složení objednávky si určíte sami. Pořiďte si u nás jakékoli dvě tištěné knihy a my vám s nimi automaticky pošleme třetí. Vybraný titul stačí uvést do poznámky ve třetím kroku objednávky.
Taky vás to vyjde levněji. Tři knihy můžete získat za 498 Kč. Nicméně kdybyste chtěli Medusu v další činnosti podpořit o něco víc, nově můžete při nákupu zvolit namísto akční ceny tu doporučenou – nebo dokonce přihodit ještě pár korun navíc.
Stejně jako vždycky platí, že při nákupu dvou a více knih poskytujeme doprava zdarma – i na Slovensko!
Anya Martin je naše srdcová autorka, a tak se audio zpracování dočkala i její skvělá povídka „Sedmilhář“. Původně vyšla v antologii Rosse E. Lockharta Cthulhu Fhtagn! a následně v autorčině sbírce Sleeping With the Monster. Českého vydání se poprvé dočkala v časopise A2. Nějakou dobu už je volně dostupná na našem webu a nyní si ji můžete vychutnat zase jinak!
Stejně jako audioknihu Tráva ji produkovala společnost Binary Code – a čte opět výborná Marie-Luisa Purkrábková. Pohodlně se usaďte a připravte se na svou porci bolestivého podivna. Nic pro slabé povahy!
„Může se tělo stát lesem? Hlubokým, vlhkým, přebujelým hvozdem?“
Milé čtenářstvo, s potěšením představujeme naši první audioknihu!
Vyprodukovala ji pro nás společnost Binary Code a načetla ji herečka Marie-Luisa Purkrábková. Můžete se těšit na tři hodiny toho nejvlhčího podivna, zahaleného kouřovým oparem!
Obálka: Jeanne D’Angelo
Svého bývalého manžela Sheila už nikdy nechtěla vidět, takže ji nemile překvapilo, když se zřítil s letadlem do močálů na jihu Georgie a musela ho jít identifikovat. Ještě více ji překvapilo, co si s sebou přivezla z márnice.
Anya Martin přispěla povídkami do mnoha zahraničních antologií a Tráva se pak stala její první samostatnou publikací. Čeká vás skutečně zvláštní příběh o prapodivné bažinné lásce, ztrátě, sexu a smrti.
Abychom vám ukrátili čekání na novou knihu, přinášíme po čase opět nějaké čtení zdarma – tentokrát nedílně spjaté i s poslechem!
Obálka: Simon Heath (Cryo Chamber)
Ruptured World je hudební projekt skotského spisovatele Alistaira Rennieho, kterého můžete znát jako autora oceňovaného weird fantasy románu Chmurný Válečník. Pro české čtenáře a posluchače jsme zpracovali album Exoplanetary, mrazivě elektrizující temnou atmosférickou hudbu s filmovým nádechem vyprávějící příběh vesmírné mise k Proximě Centauri. Úkol zní jasně: posoudit, zda je planeta vhodná pro koloniální expanzi stále zoufalejší lidské rasy. Skrze útržky přenosů v ambientních kulisách se dozvídáme o výzvách mimozemského průzkumu, s nimiž se mise potýká, a záhy také o skutečnosti, že na Proximě Centauri b nejsou lidští návštěvníci sami.
Rádi bychom Vám představili knihu, na které právě pracujeme!
Smrt a potěšení. Freudův Todestrieb, výrok, že „libido má za úkol zneškodňovat ničivý pud, čehož dosahuje tak, že jej do značné míry odklání ven… Tento pud se pak nazývá pudem k ničení, k ovládnutí, vůlí k moci.“ Málokterý spisovatel spřádá příběhy o Thanatovi a Erótovi tak obratně a působivě jakoLivia Llewellyn.
Laird Barron v předmluvě k této knize píše: „Mezi mimořádnou rozkoší a bolestí je pramalý rozdíl.“ Osiřelé děvče se zálibou v antracitu padne do spárů sekty uctívající pohřbeného boha. Jehličnany na americkém Severozápadě lákají předpubertální dívky do svých kmenů, aby jim sloužily jako lůna. Hospodyňka z předměstí, kterou trápí její současná situace, potká šestnáctiletou dívku, jíž se toužila dotknout ve snech. Deset povídek v této sbírce cílí na citlivost čtenářů, na jejich obavy a tužby.
Livia Llewellyn píše temnou fantasy, horory a erotickou literaturu a její příběhy se objevily ve více než osmdesáti antologiích a časopisech včetně dvou svazků The Best Horror of the Year proslulé Ellen Datlowové, antologie Year’s Best Weird Fiction sestavené Lairdem Barronem a The Mammoth Book of Best New Erotica. Její sbírky Motory touhy: O lásce a jiných hrůzácha Furnace byly nominovány na Cenu Shirley Jacksonové a další nominace obdržela za povídky „Omfalos“ a „Furnace“. Za povídku „One of These Nights“ získala v roce 2020 Cenu Edgar, nesoucí jméno E. A. Poea. Vydali jsme novelu Ta, co jde první. V časopise Pevnost vyšla povídka „Poslední čisté, jasné léto“ (nyní dostupná na našem webu). Více o autorce najdete na stránkách www.liviallewellyn.com.
Do češtiny knihu převede RomanTilcer. Na překladu se aktuálně pracuje. Sbírka zřejmě vyjde na podzim, a to v edici 333, tj. ve větším formátu, podobně jako Rezavé pannyGwendolyn Kisteové (které u nás mimochodem stále pořídíte s dopravou zdarma). Bude to zatím náš nejrozsáhlejší počin!
Samotné příběhy doplní předmluva Lairda Barrona a exkluzivní, dříve nepublikovaný autorčin doslov. Za ilustrací na obálce českého vydání stojí Marcela Bolívar.
V říjnovém čísle Pevnosti (10/2023) si můžete přečíst povídku Gwendolyn Kisteové „Holky z hororu“. Pevnost nyní zakoupíte jak v tištěné podobě, tak v digitální.